Паладини Ютюб

6

Хочу обговорити фильмецы з «типу реалістичною» зйомкою. Так-так, та сама хитна камера, яка раз втрачає з уваги моменти, де повинен бути спецефект, на який не вистачило грошей. Зручно, блін! Лінь знімати цікаву і складну частину сюжету? Просто вимкни камеру, розбий, втопи, а потім гордо почни знімати знову через дві години після кульмінації.

При всій цій свистопляску втрачається саме реалістичність самих фільмів — та сама, через яку ми маємо щастя бачити в кадрі тремтяче зображення основного сюжету, перемішане з видами черевик, колін і асфальту. Складно повірити в те, що майже всі герої фільму без особливого умислу і змови маніакально прагнуть потрапити в сам-собі-режисери.

Дівчина, прийшовши додому з навчання, почула дивні звуки в будинку, вирішила, що це повернулися її мама, тато, чи брат, кинула портфель на підлогу і пішла їх шукати з відеокамерою напереваги, раз у раз вигукуючи: «Мам? Це ти? Пап?» Так, а шо? Всі так роблять, адже це саме час познімати втомлених з роботи предків. Побачивши, що в будинку рідні немає зовсім, але зате ні з того ні з сього дико гойдаються люстри, дівчина, не задумуючись, стала знімати і продовжувала зйомку навіть після того, як одна люстра впала в декількох сантиметрах від неї. Ось така, блін, паладин Ютюбі, без страху і докору, так сказати. Життя віддасть за класну відюху.

Маленька дитина втік у сусідський двір? Як же його знайти без камери? Це ж так зручно, коли одна рука зайнята! Сусіди, побачивши, що кордон їх приватної власності порушив людина з включеною камерою, знімає все підряд, відразу зрадіють в історію з втраченим дитиною повірять охочіше.

Хлопець з надздібностями вирубав камеру, перш ніж вчинив злочин, потім убив всіх свідків, а потім… включив камеру і у всьому зізнався: мовляв, я такий поганий, пишаюся цим і лікуватися не збираюся. Для чого ти це зняв? Для поліції? На Ютюб? Що ж тоді не зняв весь процес, а лише результати?

І якщо в нормальному фільмі головний герой тікає від натовпу зомбі з пістолетом, обертаючись тільки для того, щоб відстрілюватися, то у фільмі «реаліті-стайл» — з включеною відеокамерою, обертаючись у п’ять разів частіше першого, щоб познімати тремтячими руками ноги зомбі, небо над зомбі, полруки зомбі, стінку поруч з зомбі, знову ноги зомбі…

Глуха ніч. Внутрішні камери дому показують вбежавшую додому залякану дівчинку, яка знаходить в будинку вбитих мати хлопця, а її батько відправився в оплот цих самих містичних вбивць, прихильників демонічного культу. Що робить 15-річна дівчинка? Дзвонить 911 і чекає допомоги? Тікає за допомогою в найближчий поліцейський відділок і сидить там, поки доблесні шерифи рятують її батька? Несеться в найближчу церкву і просити священиків захистити її? Ні! Вона сама йде за батьком! Що бере з собою дівчинка? Кухонний ніж? Батьківський пістолет з сейфа? Хрест і святу воду? Ні! Це ж «реалістичне кіно», і тому вона хапає з собою відеокамеру! Правильно, треба ж чимось зайняти праву руку. Звичайно, камера їй допоможе і батька врятувати, і самій вижити, а слуги Сатани, що мешкають у цьому будинку, природно, після того як уб’ють нашу героїню, акуратно заберуть з її рук камеру, нітрохи не пошкодивши, а відео дбайливо заллють на Ютюб, щоб всі їх темні таємниці захопили громадськість.

Коротше, якщо ви дуже хочете «назнімати кіна», а у вас є тільки камера на мобілі, обривки сценарію з відчутними сюжетними дірками, хріновий грим, костюми з шафи, немає студії і навіть штатива — не впадайте у відчай, вихід є. Знімайте «документальне кіно. І плювати, що сюжет розповідає про те, як підлітки вночі на заброшке викликали духів, а прилетіли інопланетяни, які хочуть спіймати єті біля озера Лох-Несс, поки не закриється портал сьоме вимір, інакше армія ельфів-кіборгів їм завадить. Все це буде виглядати правдоподібно, якщо знімати «на мобілу головного героя». Глядач вам повірить. Так-так!